Leczenie Bruksizmu

Bruksizm czyli podświadome zaciskanie i zgrzytanie zębami jest problemem, który może dotyczyć nawet 80% społeczeństwa. Prowadzi do regularnego ścierania zębów podczas snu, może być przyczyną nawracających bólów głowy, karku, pleców, stawów, głównie skoroniowo-żuchwowych. Dochodzi do przerostu mięśnia żwacza i charakterystycznej „twarzy kwadratowej”. Najczęściej przyczyną jest stres, nawykowe żucie gumy lub żucie jednostronne. Skuteczną metodą leczenia bruksizmu jest podawanie toksyny botulinowej do mięśni. Dochodzi do zmniejszenia napięcia okolicy skroniowo-żuchwowej, zmniejszenia dolegliwości bólowych i po pewnym czasie redukcji przerośniętych mięśni.

PRZEBIEG ZABIEGU

Czas wykonania zabiegu jest krótki, wynosi około 15 minut i polega na wstrzyknięciu niewielkiej ilości preparatu w odpowiednie mięśnie twarzy za pomocą cienkiej igły. Dla osób bardzo wrażliwych na ból, proponuję znieczulenie kremem znieczulającym, dzięki któremu iniekcje są nieodczuwalne. Zalecane jest, aby w dniu, w którym wykonano zabieg nie masować ostrzykniętych miejsc, nie korzystać z sauny, czy wykonywać forsownych ćwiczeń fizycznych. Pierwsze wyniki zabiegu widoczne są po 3-5dniach po zabiegu, pełen efekt po 10-14 dniach. Po 2 tygodniach od zabiegu wymagana jest kontrola (wliczona w cenę zabiegu).

PRZECIWWSKAZANIA

– choroby przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta-Eatona);
– ciąża i okres karmienia piersią;
– nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie);
– infekcje skóry w miejscu podania leku.
– stosowanie leków lub okres 2 tygodni od ich odstawienia
• aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna)
• aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina)
• D-penicylamina